Zatrudniaj ludzi, którzy umieją dobrze pisać

Dlaczego rekruterzy powinni stawiać na osóby, które potrafią posługiwać się piórem? I to nawet wtedy, gdy dotyczy to osób na stanowiskach, gdzie pisanie nie jest ich głównym zajęciem?

Pytanie stawia i odpowiedzi udziela Jason Fried i David Heinemeier Hansson w wydanej w 2010 r. książce REWORK. Autorzy są twórcami znanej fimy programistycznej 37signals.

Kto dobrze pisze, ten precyzyjnie myśli. Kto umie pisać, ten umie się komunikować – przekonują autorzy. Ta pozornie banalna obserwacja ma poważne konsekwencje w świecie internetu, który jest dziś przestrzenią komunikacji biznesowej.

Writing is today’s currency for good ideas.

Słowo jest tutaj nie tylko nośnikiem informacji, ale przekazuje opinie, emocje i wywiera wpływ. Dzis każdy aktywny w Sieci pracownik wykonuje zarazem marketingową robotę. To też jedna z tez książki: marketing to nie dział, to  suma wszystkiego czym zajmują się  pracownicy.

REWORK to książka dla każdego kto prowadzi swój biznes, bierze udział w pracach zespołowych, jest szeregowym pracownikiem lub po prostu chce zacząć własny projekt, ale zawsze brakuje mu czasu.  

Podważa ona szereg tzw. obiegowych i zdroworozsądkowych opinii o biznesie i twórczej pracy, stąd spotkała się z olbrzymim polemicznym odzewem.

Na rzecz głoszonych w REWORK tez przemawia jednak doświadczenie autorów oraz rynkowy sukces ich produktów. Jason Fried i David Heinemeier Hansson to założyciele firmy 37signals, znanej z takich narzędzi do prowadzenia projektów jak Basecamp, Highrise, Backpack, Campfire czy Ta-da-List.

Książka odniosła sukces finansowy trafiając na listy bestsellerów i dowodząc słuszności jednej z zawartych tam tez: sprzedawaj produkty uboczne swojej działalności.

W przypadku 37signals produktem ubocznym jest doświadczenie, wiedza i inspirująca wizja świata, która brzmi: lepiej upraszczać niż komplikować.