Zapuszczane w listopadzie wąsy – czasami fantazyjne – są symbolem Movembera, akcji o globalnym zasięgu, której celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka jądra.
Movember, dzięki life-stylowej otoczce przyjaźnie przypomina facetom, aby ze szczególną troską pochylili się nad swoim interesem. Komunikat skierowany jest także do pań, by zmotywowały panów do wzięcia spraw w swoje ręce, nie tylko w listopadzie. Obopólna troska nad tą kwestią może tylko ubogacić ich związek.
Rak jądra dotyka facetów w tym szczególnym miejscu, a w grupie największego ryzyka zachorowalności są młodzi mężczyźni w wieku 17-35 lat, którzy problemy ze zdrowiem często bagatelizują. Wcześnie wykryty rak jądra jest uleczalny w 99%.
Movember zagościł również w Gdyni w ramach akcji “Odważni wygrywają”.
Jego elementem jest np. animacja, do której napisałem – w nieco moralizatorskim tonie – tekst, a jej wykonaniem zajęło się studio Esy-Floresy.
Więcej informacji na temat raka jądra, samobadania itd. na stronie Odwazni.com